Mistä löytyvät ideat, joilla yrityksen liiketoimintaa voi uudistaa? Nykyaikana tietenkin netistä - tavalla tai toisella. Neulan löytäminen heinäsuovasta on kuitenkin pikku juttu verrattuna jonkin merkityksellisen tiedon etsimiseen internetistä.

Onneksi nettiin on syntynyt ja syntymässä sovelluksia, joissa käyttäjät liittoutuvat yhteen (crowdsourcing) tuottaakseen lisäarvoa toisilleen. Palvelulla on usein operaattori, joka elää välityspalkkioilla tai mainostuloilla. Tällaisia kiinnostavia palveluja ovat Springwise ja Trendwatching. Palvelut perustuvat "spottereiden" käyttöön. Spotterit ovat vapaaehtoisia, jotka raportoivat kiinnostavia ideoita palveluun pieniä palkintoja vastaan. 

parkterrace.jpg

Springwise on palvelu, jossa raportoidaan uusia mielenkiintoisia liikeideoita eri aloilta. Sieltä löytyy runsaasti myös matkailuun ja matkustamiseen, ruokaan tai esimerkiksi liikenteeseen liittyviä ideoita.

Ehkäpä sinä voit keksiä "oman juttusi" Springwisen innoittamana?