Keitä ovat 700 000 uutta asiakasta Himoksella 2015 ja mitä he haluavat?

Sosiaalinen media, läsnä-äly, RFID, palvelumuotoilu – mitä ihmettä nämä tarkoittavat matkailun kannalta?

Miten tunnistaa hyödyntämättömiä asiakastarpeita, joissa piilee liiketoimintapotentiaalia?

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Keski-Suomessa on määrätietoisesti lähdetty rakentamaan uuden ajan matkakohdetta, jossa vieraan eteen halutaan tehdä kaikki mahdollinen hyödyntämällä sekä "kovaa" että "pehmeää" osaamista. Teknologian ja ylivertaisen palveluosaamisen yhdistäminen on se resepti, jolla Himos aikoo tulla Suomen himotuimmaksi hiihtokeskukseksi.

 

1620905.jpg

 

ÄlyHimos-seminaarissa 29.5. esiteltiin runsaslukuisesti paikalle tulleelle Himoksen yrittäjäkunnalle visioita, ratkaisuja ja menetelmiä, joilla tavoitteeseen päästään. Asiakaslähtöistä tuotekehitystä ja palvelumuotoilun mahdollisuuksia matkailussa esittelivät Juha Hautanen (JAMK) sekä kuuluisan palvelumuotoilutoimiston Ego Betan toimitusjohtaja Esa Rauhala. Teknologian rooli kokonaisuuden rakentamisessa valottivat verkkoinfrastruktuurin osalta Eero Wallenius Jyväskylän yliopistosta sekä Teijo Himanen Polarista liikuntaan liittyvien e-business-alustojen näkökulmasta.

 

LivingLab-toteutus ÄlyHimoksella tarkoittaa myös käyttäjälähtöistä avoin innovaatiotoimintaa. Matkailun ja elämystuotannon klusteri on tiiviisti mukana kehittämässä pilottihankkeita ja demonstraatioprojekteja Himokselle. Himoksella saadut kokemukset ja kehitetyt ratkaisumallit ovat hyödynnettävissä soveltuvin osin ristikkäin myös klusterin toisissa kehitysympäristöissä.