521494.jpg

 

Varsinaisesta menestystarinasta oli kertomassa Christopher Lipscombe Wellingtonista.

 

Selling the story of creative <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:smarttags" />Wellington – Creative ambassadors and economic growth<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

Christopher Lipscombe, GM Creative Business & Technology, Positively Wellington Business, New Zealand.

 

Wellington on muuttunut uneliaasta hallintokaupungista luovaksi kaupungiksi: "Creative Wellington". Tapahtumat, kulttuuri, media ja digitaalinen viestintä ovat muodostuneet kokonaisuudeksi, joka ruokkii talouskasvua. Mm. uusi kansallismuseo on rakennettu elämystalouden ehdoilla ja yksin sen kasvuvaikutus matkailutalouteen on yli 100 MEUR vuodessa. Tämän kehityksen keskeinen moottori on ollut elokuvatuotanto, josta tunnetuin esimerkki on Sormusten herra. Alueen markkinoinnin keskeiset tarinat ovat, että infra, osaaminen, riskienhallinta ja tehokkuus ovat yhdessä paketissa Wellingtonissa ja että Uusi Seelanti/Wellington on maaginen paikka tehdä asioita. Matkailijoille tarjotaan Lord of the Rings elämyksiä. Filmi, muoti, tapahtumat jne. ovat luoneet järisyttävän tehokkaan yhteyden. pk